Plopsaland reageert op verhaal van gehandicapte bezoeker

— Gepubliceerd op 03/08/2017 om 17:30 —

Na het verschijnen van een verhaal in de Vlaamse pers van een gehandicapte man die Plopsaland probeerde binnen te raken, komt het park nu met een officiële verklaring.

In die verklaring legt Plopsa uit hoe het er echt aan toe ging afgelopen maandag, toen Jean-Pierre Peters (49) binnen probeerde te komen in Plopsaland De Panne. De man, die een beenprothese heeft, beweerde in de Vlaamse pers dat hij aan het onthaal geen voorrangspas kreeg voor de attracties, zoals mindervaliden normaal gezien krijgen.

Die regel is echter enkel van toepassing op bezoekers die een attest kunnen voorleggen dat bewijst dat ze niet in staat zijn om in de wachtrij van attracties te staan. “Een belangrijke nuance op wat vandaag verschijnt in de pers”, zegt Plopsa. Peters beweerde namelijk dat er een attest gevraagd werd om de handicap te bewijzen.

In zijn verhaal aan de krant repte de man ook met geen woord over het feit dat hij geen tickets had, waarmee de discussie afgelopen maandag begon. Hij beweerde gratis tickets gekregen te hebben van een leverancier. Die kon hij niet voorleggen en het bewijs zou hij in een vuilbak gegooid hebben vlak voor de ingang van Plopsaland. Hij verwachtte wel dat medewerkers hem en zijn familie alsnog gratis tickets, lunchvouchers en een parkeerticket zouden geven. Wanneer voorgesteld werd om de leverancier te contacteren, weigerde de man zijn naam en gegevens te geven.

Peters dreigde ermee om met het verhaal naar de pers te stappen. Dat heeft hij dan ook gedaan, al vertelde hij wel een eigen versie. “Dat heeft heel wat mensen onnodig boos gemaakt”, vertelt Plopsa-CEO Steve Van den Kerkhof in de verklaring.

Mensen met een handicap die een Plopsa-park willen bezoeken, kijken best op voorhand op de website van het park. Daar staat alle informatie duidelijk beschreven, alsook een attractiegids met info over specifieke attracties.

Bronnen: Persbericht Plopsa, Het Nieuwsblad

De beste kortingen voor Plopsaland De Panne

Gerelateerd nieuws

Milka organiseert paaseierenraap in Plopsaland De Panne

12 april 2014

Plopsaland De Panne werft 120 seizoenskrachten en 1.000 studenten aan

31 december 2007

Telenet geeft 13.000 tickets weg voor klantendag in Plopsaland De Panne!

11 maart 2014

Plannen voor Plopsaqua Hannuit-Landen officieel voorgesteld

9 februari 2018

Carnaval centraal tijdens krokusvakantie in Plopsa-parken

7 februari 2018

Plopsaqua organiseert wedstrijd: om ter snelst van waterglijbaan glijden

2 februari 2018