Foto-update uit Plopsaland De Panne (22 juni 2014)

Gepubliceerd op 22/06/2014 om 19:57

De zomer komt er aan. Dat is ook te merken in Plopsaland De Panne. Het park ontvangt deze zomer de prinsessen van Prinsessia en duizenden bezoekers. Het park wordt klaargemaakt voor een topzomer.

Iedere woensdag in juli en augustus zakken de vijf prinsessen van de nieuwe Studio 100-reeks Prinsessia af naar Plopsaland De Panne. Bovendien is het park op zaterdag tot 22u30 geopend tijdens de Fiësta Latina-nocturnes en op zondagen tot 20u tijdens de Wickie Summernights.

Het park verwacht veel bezoekers en wordt daarom tot in de puntjes voorbereid. Verschillende kleine vernieuwingen zorgen ervoor dat het park er extra mooi bijligt.

Achter de schermen

Iedereen die altijd al wou weten hoe het er achter de schermen van een pretpark aan toe gaat, komt deze maand aan z’n trekken in Plopsaland De Panne. Het park stelt iedere feestdag en weekend in de maand juni z’n deuren open voor de bezoekers. Voor 15 euro (7,5 euro voor abonnees) krijg je een presentatie over Studio 100 en Plopsa te zien en wordt je rondgeleid langs de kantoren, de feestzalen van Mayaland, de greenroom van het Plopsa-theater en de werf van Plopsaqua.

Begin volgende maand wordt het project geëvalueerd en zal er bekeken worden of dit ook in de maanden juli en augustus kan verdergezet worden.

Plopsaqua

Voor Plopsaqua wordt 1 april 2015 nog steeds als officiële openingsdag aangehouden. De werken zitten goed op schema; het 25-meterbad wordt momenteel betegeld en de glijbanen worden in elkaar gestoken.

Nieuwtjes

Op de houten hekken aan de uitgang van het Plopsa-theater hangt er, net zoals vorig jaar, een reclamebanner voor de Samson en Gert Kerstshow. In de Bumba Circus-zone zijn er beelden van Bumba, Bumbalu en Kiwi geplaatst/gehangen. Het meet and greet-podium is ook voorzien van een rood-oranje zeil.

De ‘people dryer’ nabij de SuperSplash is sinds kort voorzien van een Franse naam en het logo van Remeha, de plaatser ervan. Het attractiebord tegenover de ingang van De vleermuis in de Ploptuin, is herschilderd en ziet er weer als nieuw uit. Op het Kermisplein is Het schietkraam na een tijd gesloten geweest te zijn, weer geopend. Even verder, in Wickieland, zijn de woorden ‘shop’ en ‘ingang’ (nabij Wickie the battle) aangebracht op de rotsen.

Sinds afgelopen week zijn er in de Plopsa-winkel nieuwe schriftjes te koop. Op het voorblad van het schriftje staat het logo van Plopsa (centraal) en afbeeldingen van de belangrijkste figuren. De tekeningen zijn vergelijkbaar met het doek boven de ingang van het park. Het assortiment is ook uitgebreid met exclusieve Prinsessia-merchandising.


Om de foto’s groter te bekijken: klik erop en scroll wat naar beneden. Daarna kan je navigeren met de pijltjestoetsen.

Gerelateerd nieuws

Plopsa-parken presenteren nieuwe folders voor 2019

18 maart 2019

Heidi The Ride en Heidiland in laatste rechte lijn naar opening

27 december 2016

Plopsaland De Panne verkoopt achtbaan De Vleermuis

9 augustus 2015

Plopsaland De Panne voortaan alle weekends van het jaar open

18 september 2020

Belgische Plopsa-parken opnieuw geopend vanaf 1 juli

8 juni 2020

Plopsa Indoor Coevorden heropent de deuren: eerste Plopsa-park weer open

28 mei 2020