Plopsa steunt Missing Type-actie van Rode Kruis

Gepubliceerd op 16/08/2016 om 11:17

Wie vanochtend al eens op de Facebook-pagina van Plopsa keek, had het waarschijnlijk al gezien. In de nieuwe profielfoto zijn de letters ‘A’ en ‘O’ verdwenen. Het gaat om een nieuwe campagne van het Rode Kruis.

De afgelopen dagen verdwenen op verschillende plaatsen de letters ‘A’, ‘B’ en ‘O’. In de logo’s van bedrijven als Coca-Cola, Brussels Airport en Proximus werden de drie letters, waarmee de drie bloedgroepen benoemd worden, weggelaten.

Sinds vandaag is duidelijk dat het om een nieuwe campagne gaat van het Rode Kruis. Samen met hulporganisaties in 20 andere landen, lanceert het Rode Kruis in België de actie Missing Type. Met de actie willen de organisaties het wereldwijde tekort aan bloeddonoren onder de aandacht brengen.

Meer dan 80 Vlaamse bedrijven ondersteunen de nieuwe campagne. Ook Studio 100 en Plopsa doen mee. Bekende uitspraken zoals ‘Ik moest kloppen want de bel doet het niet’ uit Samson en Gert en ‘Je tijd is bijna om’ van Opa Fonkel in Mega Mindy werden op sociale media van hun A’s, B’s en O’s ontdaan. De K3-single ‘Ushuaia’ werd dan weer ‘Ushu i ‘.

Plopsa veranderde deze ochtend z’n profielfoto op Facebook in een Plopsa-logo zonder ‘O’ en ‘A’. Ook Plopsa Fans ondersteunt de actie op Facebook, Twitter en op de website. Ons logo werd tijdelijk vervangen door het logo van ‘Pl ps  F ns’.

Meer informatie over de Missing Type-campagne en over bloeddonor worden, vind je op de website van het Rode Kruis.

Gerelateerd nieuws

Studio 100-deal met Proximus brengt ook veranderingen bij Plopsa

22 december 2017

Plopsa-luchtballon vaart voor het eerst uit

24 juni 2017

Nieuw: Plopsa introduceert abonnement per maand

24 juli 2019

Plopsaland De Panne voortaan alle weekends van het jaar open

18 september 2020

Belgische Plopsa-parken opnieuw geopend vanaf 1 juli

8 juni 2020

Plopsa Indoor Coevorden heropent de deuren: eerste Plopsa-park weer open

28 mei 2020