Plopsaland De Panne krijgt opnieuw titel van Beste Belgische pretpark

Gepubliceerd op 28/04/2015 om 14:53

Vandaag werden voor de vijfde keer de gerenommeerde Diamond ThemePark Awards uitgereikt. Ook dit jaar komt Plopsaland De Panne met viermaal goud als één van de grote winnaars uit de bus.

Plopsaland De Panne is door een professionele vakjury en 45.000 pretparkfans opnieuw verkozen tot Beste Belgische Pretpark. Het is voor het park een hele eer om deze award opnieuw in ontvangst te nemen, zei parkmanager Wim Wauters.

Wim Wauters, parkmanager Plopsaland De Panne:
Vijftien jaar geleden hadden we nooit kunnen denken dat we nu, vele jaren later, tot de absolute top van de pretparken in de Benelux zouden behoren. Een beter verjaardagsgeschenk kunnen we ons niet wensen.

Daarnaast werd Plopsaland De Panne voor de vijfde keer op rij verkozen tot Meest Kindvriendelijke Pretpark van België. Dat kwam door onder andere de meet and greets waarbij de kinderen hun favoriete tv-helden kunnen ontmoeten en door de vele liveshows. “Tenslotte houden we bij onze beoordeling ook rekening met praktische voorzieningen, zoals buggyparkings, de mogelijkheid om luiers te verversen, een aangepast attractieaanbod voor diverse leeftijden en aangepaste kindertoiletten”, zei organisator Patrick Joossens.

Ook Anubis The Ride, de spectaculaire achtbaan in Plopsaland De Panne, viel in de prijzen. Voor de vierde maal won het de prijs voor Beste Achtbaan van België. De launch coaster werd geopend in 2009 en is een absolute publiekstrekker. Bezoekers worden hierbij in 2 seconden tot een snelheid van 90 km/u gelanceerd.


Anubis The Ride is opnieuw de Beste Achtbaan van België

Tenslotte werd ook de online marketingafdeling van Plopsa bekroond met een E-award; een prijs voor de digitale kant van het park. Plopsa werkt voortdurend aan de verbetering van haar website’s, applicaties en sociale media-accounts. Zo lanceerde de pretparkgroep afgelopen maand twee nieuwe website’s: eentje voor schoolreizen en één voor de Plopsa FunCard. De Plopsa-website registreert jaarlijks zo’n 4,5 miljoen bezoekers

Sebastien Momerency, Digital Marketing Manager:
Deze award is elk jaar een bekroning voor het harde werk. Gebruiksvriendelijkheid en een aantrekkelijke look&feel dragen we hoog in het vaandel en dit werpt zeker zijn vruchten af.

Bron: persbericht Plopsa

Gerelateerd nieuws

Goedkopere Plopsa-tickets bij Brantano

5 juni 2013

Plopsaland De Panne gaat ticketautomaten plaatsen

17 december 2017

Rachel ‘Oma Plopsa’ Lammens (93) overleden

28 september 2017

Plopsaland De Panne start seizoen vol nieuwigheden

11 april 2019

Officiële eerste steen en nieuwe ontwerpen Plopsa Hotel onthuld

10 april 2019

Nieuw indoorgebied Holiday Park feestelijk geopend

7 april 2019